Sunday, March 8, 2009

Kamaruddin, Zamzarina nafi khalwat

Oleh Zulhilmi Hat
bhnews@bhrian.com.my

KUALA LUMPUR: Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan, Datuk Kamaruddin Siaraf dan pengacara televisyen, Zamzarina Zambri (gambar kecil) membuat laporan polis secara berasingan semalam berhubung penyebaran fitnah yang mendakwa mereka berkhalwat.

Kamaruddin tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields kira-kira jam 3.30 petang dengan menaiki kereta pacuan empat roda dan ditemani seorang pengawal peribadinya.

Sebelum itu, kira-kira jam 2 petang, Zamzarina datang berseorangan ke IPD sama untuk membuat laporan.

Bagaimanapun beliau tidak dapat ditemui wartawan selepas itu.

Kamaruddin ketika ditemui kemudian berkata, laporan itu bertujuan meminta polis menyiasat secara terperinci berkaitan fitnah yang dibuat terhadapnya.


"Saya sudah cukup dimalukan oleh penyebar fitnah ini dan berharap polis segera menyiasat mereka ini," katanya.

Ditanya tindakan susulan kes itu, Kamaruddin berkata, hasil siasatan itu bakal menentukan sama ada tindakan akan di ambil atau sebaliknya.

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek, sebelum ini membidas seorang pemimpin pembangkang yang didakwa menyalahgunakan kebebasan Dewan Rakyat untuk menyebar fitnah seorang pegawai tinggi kementerian ditangkap khalwat bersama seorang pengacara televisyen.

Beliau menjelaskan berita itu adalah fitnah kerana pegawai dimaksudkan berada di London pada tarikh dimaklumkan pemimpin pembangkang berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid mengesahkan menerima dua laporan itu.

No comments: